۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

تبلیغات بانک ملت

در وبلاگ دوستم خوبم خانم حنانه احمدی با موضوعی برخورد کردم که دوست دارم در موردش بنویسم

موضوع، تبلیغات بانکها برای حساب های قرض الحسنه است :

به نظر من علاوه بر نوع جایزه و حجم آن و میزان جذابیت عوامل دیگری هم در انتخاب مردم موثر است. مثل میزان اعتبار،سابقه و در واقع جایگاهی که اون بانک در ذهن مردم داره.در اینجا میخوام نکاتی رو در مورد تبلیغات اخیر بانک ملت یاد اور بشم..

حتما تبلیغات بانک ملت رو دیدید که چقدر خلاقانه و جذاب هستند ولی آیا هدف از تبلیغ فقط همینه؟تبلیغات بانک ملت انقدر جذابیت داره که حواس مخاطب رو از توجه به اصل پیام منحرف میکنه . به نظر من هدف ما از تبیغ بیشتر انتقال پیام است البته تبلیغ باید اونقدر گیرا باشه که بتونه توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه ولی نه اینکه ذهن مخاطب چنان درگیر این جذابیت بشه که پیام رو نگیره .در واقع ما به جذابیتی احتیاج داریم که بتونه چند لحظه ای توجه مخاطب رو جلب کنه تا به این وسیله ما بتونیم پیام خود را در همان لحظه منتقل کنیم . و این جذابیت در واقع نشانه و یا وسیله ای شود برای ثبت پیام در ذهن مخاطب و ماندگاری بهتر آن .

برای امتحان این موضوع حدودأ ۱ ساعت بعد از اتمام تبلیغات بانک ملت از کسانی که تبلیغ رو مشاهده کرده بودند پرسیدم که آیا به یاد دارن تبلیغ مربوط به چی بوده؟

درصد کمی نام بانک ملت رو بردند ،اکثرأ خود تبلیغ رو به یاد داشتند ولی نمی تونستند بگن مربوط به چی بوده و یا به یاد داشتند که تبلیغ مربوط به به یک بانک بوده ولی نتونستند نام بانک رو به خاطر بیارن.

در واقع جذابیت زیاد برای یک تبلیغ همشیه با خود خطر دیده نشدن چیزی که برایش تبلیغ میکنیم و ماندن در پس زمینه و در راس قرار گرفتن آن جذابیت را به همراه دارد، بطوری که بیشتر از محصول، آن جذابیت در ذهن مخاطب بماند.

در انتها به نظر من اگر بانک ملت علاوه بر جذابیت ازتکنیکهای دیگری هم برای تبلیغاتش بطور همزمان استفاده کنه نتیجه بهتری میگیره.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر